Zaczynasz gubić się w wirtualnym świecie? Czujesz nadmiar różnorodnych treści w internecie? Nic dziwnego, że firmy szukające w sieci klientów stoją przed sporym wyzwaniem – zwrócić dziś na siebie uwagę nie jest sprawą prostą. Idealnym narzędziem, by tego dokonać, wydaje się wideomarketing.

Daje on możliwość zaprezentowania swoich produktów i usług w atrakcyjny sposób, zbudowania relacji z klientami, a także wyróżnienia się na tle konkurencji. Dlatego warto pomyśleć o zastosowaniu wideomarketingu w promocji swojej firmy.

Czym jest wideomarketing?

Wideomarketing to strategia, w której wykorzystujesz materiały wideo do promowania produktów i usług, zwiększenia zasięgów oraz rozpoznawalności marki, jak również polepszenia jej wizerunku i zbudowania trwałych relacji z klientami.

Treści wideo odpowiadają na rosnące oczekiwania współczesnych konsumentów i są potężnym nośnikiem emocji i informacji. W wirtualnym świecie, który odwiedzamy codziennie, oferują szybką i efektywną formę komunikacji. Świetnie wpasowują się w nowoczesny styl życia przede wszystkim młodszych pokoleń, dla których wideo jest kluczowym medium komunikacyjnym.

Co sprawia, że ludzie tak doceniają profesjonalne materiały wideo? Chodzi o ich wartość merytoryczną, praktyczność i autentyczność. Młodsze pokolenia (X, Y, Z, Alpha) szukają ponadto propozycji kreatywnych, interaktywnych i innowacyjnych. Twórcy muszą zatem trzymać rękę na pulsie i zwracać uwagę nie tylko na samą treść, ale również na ciągłe doskonalenie technik produkcji.

Potrzebujesz wideo reklamowego dla swojej firmy?
Doradzimy, nagramy, zmontujemy!
Button House - usługi

Wideomarketing? A komu to potrzebne?

Jak każda efektywna strategia promocyjna, wideomarketing pomaga markom wyrazić swoje wartości i unikalną osobowość w oryginalny sposób. Proponowane treści mogą przyjmować różne formy: edukacyjne, informacyjne czy rozrywkowe, w zależności od aktualnych potrzeb i oczekiwań potencjalnych klientów. Materiały filmowe umożliwiają przedstawienie zalet produktu lub usługi w akcji, w przystępny sposób i z zaakcentowaniem tego, jak mogą rozwiązać problemy konsumentów. Celem wideomarketingu nie powinien być tylko wzrost słupków sprzedaży, ale też nawiązanie głębszej więzi z odbiorcami, w czym z pewnością pomoże kreatywne połączenie dźwięku i obrazu. To sposób na przeniesienie odbiorcy do innego świata – świata Twojego brandu.  

Portal e-Pasje wskazuje tutaj, że ponad 64% Polaków ogląda treści wideo na urządzeniach mobilnych przynajmniej raz w tygodniu, a co czwarta osoba szuka informacji na temat produktu czy usługi, których dotyczył film. Oznacza to ogromny potencjał sprzedażowy, potwierdzany przez rezultaty kampanii reklamowych opartych na materiałach wideo.

Wideomarketing

Jakiego rodzaju treści tworzyć dla firmy?

Poniżej prezentujemy kilka form wideomarketingu – dzięki nim marka ma szansę się wyróżnić w cyfrowym świecie, który pęcznieje od tego typu treści.

Edukacyjne filmy i poradniki

A zatem źródło wiedzy. Dzięki tym materiałom odbiorca w przystępny sposób dowiaduje się, jak korzystać z produktu lub usługi i jakie są ich główne zalety.

Wideo z życia firmy

To dla klienta „dni otwarte” i szansa na poznanie firmy od wewnątrz. W ten sposób marka buduje do siebie zaufanie.

Animacje i wizualizacje

Dzięki tej formie można puścić wodze fantazji. Odbiorca przeniesie się w świat, który dla niego stworzysz.

Filmy humorystyczne i storytelling

Humor i ciekawa historia – tak buduje się pozytywny wizerunek firmy i zapada się w pamięć. Sprawią, że klient poczuje sympatię do Twojej marki, niezależnie od tego, w jakiej branży działasz.

Reklamowe shorty i recenzje

Może i krótkie, ale efektywne. Przekonają do zakupu i zbudują zaufanie.

Podcasty wideo i rozmowy eksperckie

Dyskusje długie, lecz merytoryczne. Wzmocnią autorytet marki w danej branży.

Ale jak zacząć?

Przede wszystkim nie czekaj, bo wideomarketing to kreatywna zabawa – niech Cię nie ominie. No dobra, prawda jest też taka, że trzeba podjąć strategiczne i przemyślane decyzje. Należy wyznaczyć cele i poznać swojego potencjalnego klienta. To pomoże obrać właściwy kierunek działań i nakreślić dobry scenariusz – zabawa, ale kontrolowana!

Musisz się wdrożyć: poznać świat wideo od strony technicznej, wybrać formy odpowiednie dla Twojej marki, format, kanały dystrybucji – wszystko to będzie miało duży wpływ na finalny efekt.

A decyzji do podjęcia jest mnóstwo. Statyw i perfekcja techniczna czy kamera z ręki – niedoskonała, ale spontaniczna? Klipy z szybkim, teledyskowym montażem, angażujące historie czy poradniki przepełnione wiedzą? Czego oczekuje odbiorca: luźnych form czy konkretów? A może wartość pójść pod prąd i zmienić dotychczasowy ton komunikacji? Różnorodność form wideo daje twórcom naprawdę wiele możliwości.

Wideomarketing

Gdzie ten content umieszczać?

Wyprodukowanie materiału wideo to jedynie początek. Dopiero teraz zaczyna się jego życie – na YouTubie, Facebooku, Instagramie czy TikToku. Popularne platformy oferują mnóstwo możliwości, promowania różnorodnych treści, w tym wideo. Ich wybór powinien być uzależniony od celów marketingowych, grupy docelowej i rodzaju treści. Warto wiedzieć, że pokolenie X spędza więcej czasu na Facebooku, pokolenie Z częściej szuka treści na Instagramie i TikToku, a pokolenie Alpha dorasta już w świecie, w którym media społecznościowe są wszechobecne. Ale nic nie stoi w miejscu – media cyfrowe ewoluują, a to oznacza, że marketingowcy mają ręce pełne roboty. Muszą monitorować trendy i w elastyczny sposób dostosowywać strategie promocyjne do obecnych realiów rynku. Kto wie, może Twoi potencjalni klienci niebawem będą odtwarzać treści wideo gdzie indziej?

Przykładowo moda na pionowe wideo zaczęła się od rosnącej popularności tzw. rolek (reelsów) – znanych z TikToka, Instagrama, Facebooka czy YouTube’a. Nagrywanie filmów w pionie, pozornie nieintuicyjne i nieprofesjonalne, staje się pomału nowym standardem w produkcji treści wideo. To spora niespodzianka i dowód na to, jak dynamicznie rozwija się świat mediów. By zatem nie zostać w tyle, internetowi twórcy muszą wiedzieć, co w trawie piszczy.

Dzisiejszy świat lubi różnorodność. Nie ograniczaj się więc do jednej platformy, tylko testuj różne kanały – może odkryjesz dzięki temu efektywniejszy sposób komunikacji z potencjalnymi klientami i dotrzesz do szerszej publiczności w cyfrowym świecie.

Potrzebujesz naszego wsparcia?
Daj nam znać!
Button House - usługi
Robert Chudy